Sunday, January 9, 2011

Bibik oh bibik....

Bulan depan bibik aku ni dah nak balik... dah habis kontrak. lagi dekat nak balik lagi banyak karenah... memang memeningkan kepala. Kalau 2 tahun budak kecil di didik buat kerja rumah dah terlebih terror rasanya, ni hari2 mde yg sama nak kena ajar. tak jugak pandai2. nak ambik yg baru dah le kena sediakan rm6000+, kena dpt perangai yg sama tak ke lagi memeningkan kepala. Ehmm.. takpelah rasanya dah taknak ambil bibik lagi. Hari2 stress..... lagipun anak sulungku dah masuk asrama. 4 org dah semua bersekolah.. tinggal isya ajer lagi yg baru 2 tahun sebagai penemanku kat rumah. Tapi satu jer lah tak best... suami selalu outstation luar negara.. rumah plak besar.. time suami takde.. sunyi sepiii jer, takdak bibik nanti lagi le sunyi... hehe... alasan jer tu. kan?..

Takpelah.. daripada suami dok bayar gaji bulan2 hampir RM10,000 utk 2 tahun baik berikan utk saving akaun aku jer.. tu kata suami pd aku. lagi ada faedahnya.. Alhamdulillah... bertambah lagi duit belanjaku.. :)


2 comments:

mazia said...

ooooo....U ambik bibik muda...patut laaaa...
tp takpe..dia pun dh nk balik kg... U ambik je bibik mingguan. Panggil yg datang tiap2 minggu, tak yah nk pening2 pk psl makan tidur dia.

Rosliza said...

tak muda jugak mazia.. umur dah 30. bibik mingguan kat area sini takde... uhuk. dok pikir gak nak cari org tempatan je mari utk seminggu 2.3 kali jer. ambik bibik yg kasar buat kerja ni buat gerun jer nak keluar pinggan mangkuk yg mahal2, sebahagian besar dah jadi sumbing.. aduhh sakit kepala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq