Monday, January 24, 2011

Memory in Japan..

ASSALAMUALAIKUM W.B.R.T.

Sekarang akk nak sharekan beberapa keping foto memori akak sepanjang berada di Jepun. Bila tatap balik gambar2ni terasa indah sekali. KenApa?.. yela.. masa dok sana sepanjang 6 tahun asyik dok pikir tak sabar nak balik Malaysia jeer, dah tak tahan dok sana tambahlagi kalau tiba masuk musim sejuk. Bila Musim sejuk memang terasa maaalas sangat nak keluar rumah, lebih suka dok berkurung dalam rumah sambil dok berselimut bawah meja letrik. memang best sambil makan nabe (steamboat).. rasa hangatt sekali... tidur malam2 plak atas kapit letrik. pasang heater plak hampir 24 jam. sampai kulit muka kering semacam jer. Tetapi kulit muka time dok sana tu memang cantik le.. putih gebu dan pipi merah semacam jer kerana terlampau sejuk udaranya... cewah memujikan diri nampaknya ni, ahak.. hehe!.. tp bila balik malaysia kan dah lain plak, cam hangus jer. ehmm :(. Org Jepun kalau nak tau setiap malam sebelum nak tidur diorg akan masuk baftab berendam air panas tahap 40 degree yg di tabur garam pelbagai aroma. kalau kat supermarket sana rata2 ada jual pelbagai jenis aroma serbuk garam ofuro (rendaman dalam baft), kalau org Jepun.. air tu diorg bergilir2 guna.. mak.. anak2. Kdg2.. ayah/mak berendam sekali dengan anak2 dalam tu walaupun baft tu kecil jer. yg kelakarnya tanpa seurat benang. hahaha. lucu. Ok la.. kat bawah boleh tgk gambar2 kenangan kami ...di antaranya di tadika, sekolah dan macam2 tmp lagi.

Pagi2 nak pergi tadika (houikuen) macam ni le kalau musim sejuk. pipi mmg merahhh.. comel jer. masa ni syaidi dah fasih berbahasa jepun.

Syaidi merupakan pelajar kesayangan ozawa sensei, dan menjadi tumpuan budak2 pompuan dalam kelasnya. kecik2 pun dah pandai beri surat cinta.

Syaidi sedang kusyuk membaca tu.. jangan ganggu.




Aktiviti persembahan syaidi di tadika yg di adakan setiap tahun.


Majlis penyampaian sijil tamat tadika. yg menunduk tu adalah guru besarnya.

Bersama teman2 sekelas dn para guru.

Bersama Takeshi dn ibunya. Selalu belajar masak dengan dia la & ajak dtg rumah sembang2 dn tukar2 resepi.

Aktiviti petang.. kelas berenang

hari test berenang. syaidi memang berbakat boleh jadi perenang esok2.. InsyaAllah.

:)
Aktiviti petang, karate 3 kali seminggu

Hari pertama Rusyaidi tahun 1 (umur 6 thn), M'sia 7 thn. pakaian mmg kena formal hari pertama, semua budak2 nampak ciut jer.

sensei (cikgu) Rusyaidi, Watanabe sensei namanya. sedang memperkenalkan diri di hadapan pelajar dan ibubapa pelajar

Kusyuk dengar sensei bercakap.

Hari ke 2 persekolahan di temani senior sehingga dah betul2 rasa selamat utk pergi sekolah dgn teman sebaya selepas ini.


ok.. byk dah rasanya dok uplod gambr, entry ni hanya fokus hal ehwal ank di tadika hingga masuk persekolahan rendah thn 1 jer. :) ngantukk benar dah rasanya... semua org dh tidur, kite pun nk tidur jugak le. esok nk kena bangun awal2 pagi siapkan ank nk ke sek. cuma sempat uplod yg ni jer dulu, next akn sambung lg.. InsyaAllah.. kalau teringat le.. heheh. okk.. jya mata nee (jumpa lg nant)
Assalamualaikum

Memori in Japan part 3 (kenangan indah main ski di Washigatage)
Memori in Japan part 4 (Musim bunga di Japan)
Memori in Japan part 5 (image - photo )
Memori in Japan part 6 (Koleksi foto - image di Japan)
Memori in Japan part 7 (Koleksi foto lagi di Japan)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq