Saturday, January 29, 2011

Rawatan spa - buang angin dlm badan

Herbal tea

Assalamualaikum..
Hari ni badan dah rasa eeenak sekali. Sakit leher, lenguh2 kaki pun dah hilang selepas buat rawatan massage di spa kemarin.
Kemarin start kul 2.. lama jugak le massage sahaja, bgtau kat staffnya fokuskan tempat yg sakit.. 2 jam jugak masanya dok massage tu. Ambik yg warming.. utk buang angin badan. Pastu bertungku... memang best. Patut le sebelum ni rasa nak bernafas pun spt tersekak jer rasanya, tak selesa.. rupanya badan terlalu byk angin, tu le.. suka sangat makan mde sejuk spt labu, petola mcm2 le apa2 yg sejuk.
Habis massage dan bertungku selama 2 jam, masuk sauna pula 20 minit.. seperti kena kukus. Segala toxin dah keluar...



Selesai sauna barulah masuk Herbal bath selama 20 minit jugak, sambil berbath minum le tea herbal yg tlh di sediakn utk buangkan angin & panaskan badan, waa.. best sampai tertidur... hilang penat dan lenguh2

Pagi ni bila bangun tidur dpt rasa .. ehh kepala dah boleh berpusing?.. yeaa.. seronoknya, badan pun rasa riiingan sangat, Alhamdulillah..

Kalau kat Bandung, kalau sempat masa.... suami pergi jugak masuk spa.. tapi sana banyak yg tukang urutnya pakcik2, sini payahh sikit.. banyak yg anak2 dara. Ishh... NO...NO..NO!, jangan sesekali!. Kalau alang2 nak bercuti di sana tu jangan le lupa masuk spa, dah penat2 dok berjalan sehari pergi le rehatkan badan di sana, lenguh2 kaki pun boleh hilang.. lagipun murah sangat2 RM30+ jer untuk 1 sessi... dan 1 sessinya lbh kurang sama gak kat sini iaitu ada massage badan, sauna dan mandi susu/herbal bath bergantung kehendak ramuan apa yg kita nak.
Tapi kalau kat Malaysia ni untuk 1 treatment ajer hampir RM100+, spt akk ni ambil pakej tak rasa sangat.. kalau bukan pakej kalau nak kira yg 1 sessi tu yg akk punya 3 treatmeent, bayangkan hampir RM300 tu.... Akak pun tak sanggup nak buat 3 treatment sekali gus dgn harga semahal tu.. baik buat belanja anak2 atau pergi urut dengan makcik kampung jer. Hehe.

Ok le... sekrg waktu nak tidurkan Isya, pastu masak utk tgh..
Jumpa lagi nnt.Assalamualaikum

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq