Wednesday, February 9, 2011

Musim 'demam' telah tiBa...

kalau kat Jepan dulu2.. time demam2 tu gak...okonomiyaki ni le yg boleh hilangkan pahit mulut dan boleh ditelan.... kesedapannya boleh di rasai lg w/pun ketika keadaan tak sihat/demam. Balik Malaysia sampai sekarang ni pun masih buat lagi untuk anak2.. dah jd kegemaran kami sekeluarga, Bila di perkenalkan pd saudara mara ataupun kawan2 semua pakat belajar buat juga.  org tua yg tak biasa makan makanan pelik2 cam mak mertua mama pun bila telan jer mde ni jadi berkali2 boleh menambahnya. ehmm.. best.. yummi22!


kalau kat Jepan dahulu.. time mama rasa lemah2 badan, dalam pantang bersalin mahupunn saat2 kritikal lam labour room (di jepun) nak beranak pun Doktor berikan makan nasi unagi utk menambahkan tenaga. atau tak bersemangat tibai unagi ni dah boleh menambahkan kembali tenaga mama yg hilang. power punya kuasa magik 'belut'.
Assalamualaikum

Apa khabar rakan2 semua?.. sihat?.. anak2 sihat?.. mama sihat cuma anak2 mama jer dok bergilir2 demam, lepas sorang..sorang lagi berjangkit. kesian. isya pula dah bila baik demam, batuk dan selsema pula. aduuuhhh... kesian le tgk, penat mama tak kisah sgt.. tp tgk anak2 sakit tak sampai hati. biar le mama jer yg tanggung sakit demam tu.. ma sanggup asalkan semua anak2 sihat. Tp yg heran Syaid hari ni demam berpunca dari ulser dalam tekaknya... sampai timbul 1 ketul kecil bawah tengkuknya.. ada tak sesiapa anak sekalian yg pernah terjadi macam tu?.. apa puncanya ya?..dokter cakap mungkin berjangkit dr rakan2nya di asrama.. yg mama fikir plak mungkin dr kurang minum air masak.. sebab katanya dok asrama mmg krg minum air kosong pasal takde.. byk disediakan air manis!... aduhh.. pening2!.. tolong kawan2 bgtau mama ya kalau tau puncanya. Boleh kita kongsi2kan pengalaman pasal sakit2 anak ni at least blh mama buat sesuatu utk mengelakkannya.

mama ni pula tak tau kenapa menjak2 ni kuat sangat mengantuk... sampai tak boleh nak bukak mata. heran betul. sebelum ni tak de le macam ni. conpiusss. ker ada jugak kawan2 di luar sana mengalami simpton2 yg sebegini...
kpd kawan2 yg sudi dan telah berkunjung ke blog mama.. mama minta tlg ya pasal yg tadi tu sesiapa yg pernah alami perkara di atas tlg jelaskan pd mama... terima kasih byk2...
nak jenguk syaid kat bilik atas dr tadi berselimut tebal... org demamm macam tu le. :(









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq