Thursday, October 6, 2011

Kes baling bayi dari bangunan yang tinggi

Assalamualaikum wbrkt.

Pagi-pagi lagi hati dah rasa hiba sangat bila bukak facebook, apa yg terpandang yang betul2 menyakitkan hati ni apabila melihat sekujur badan yang kecil dan comel di campak dari bangunan yang tinggi. air mata mengalir dan terbayangkan kesakitan yang di alami anak kecil tersebut, takde perikemanusiaan org yang melakukan perbuatan yang terkutuk tu!. Dah tau buat pandai2 le ambil tanggungjawab.. ni tidak... dibuang seperti sampah.. lagikan binatang sayangkan anak, ini kan pula makhluk yang bergelar manusia, manusia apakah orang yang seperti ni.. durjana!


Dan.. inilah rupa fizikal bayi yang di campak tu.. ngeri sekali!
Sepanjang menghamilkannya takde ke perasaan kasih dan sayang  si ibu tu?.. sepanjang 9 bulan tak terasa ker pergerakan halus bayi di dalam perutnya.. bergerak2... menendang2.. atau apa dia rasa geram atau nak marah setiap kali pergerakan bayi di dalam perutnya?.. bukankan itu kesilapan anda yang anda ciptakan sendiri.  bersosial dan bebas bergaul bersama lelaki2 yang bukan muhrim anda, tapi lain le pula yang di rogol tanpa belas kasihan.  itu dah lain cerita... yang kita sendiri tidak tahu masalah dan tekanan yang di alami mereka.  tapi walaumacammane pun samaada sengaja mengadakan perbuatan rogol atau di rogol perbuatan membuang  bayi amat2 terkutuk  dan keji, yang patut di elakkan.  


 image pinjam mr. google

moral:  Jagalah tingkah laku anda walau di mana jua anda berada, kerana setiap perilaku anda di perhatikan lelaki2 di luar sana, apalagi sekiranya memakai pakaian yang seksi dan tidak menutup aurat. dan tidaklah terjadinya kes2 buang bayi yang berleluasa di zaman sekarang.

berita lanjut dari campak bayi...

2 comments:

Miss Padora said...

Hanya berhati binatang ja sanggup buat cm tu..Bayi tu x berdosa,klo tak nak bayi tu baik hantar rumah kebajikan ja....

Kak Eiza said...

betul tu Ms padora, tp rasanya masa dorang buat camtu dorang bkn dalam berfikiran waras, kalau tak takkan sangup nak buat camtu kan, rasa mmg tak boleh diterima akal manusia bersikap sekejam camni rupa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq