Sunday, November 27, 2011

Jambatan Bukit Kuang ....bahaya. Bila mahu siap?

Assalamualaikum

Semalam Sabtu cuti, Jalan Bukit Kuang terutamanya jambatan menuju ke Bandar Chukai , Kemaman nampak sedikit lenggang. Kalau hari biasa jangan harap le nak cepat kalau lalu ikut jalan tu, kalau dari chukai tu nak ke kijal kalau waktu kemuncak waktu pagi org nak pegi kerja dan waktu blk office maunya hampir 40 minit gak nak sampai...rasa cam kat KL plak jalannya...jammed tak bergerak tambah2 musim hujan begini... Bila mahu siap jambatan ni..? mahu setahun lagi nih...Sabau jer lah...:( .  Memang kesiannya le pengguna yg setiap hari berulang alik melalui jalan tu.



Sebenarnya bukan nak tulis ttg jammed tapi tentang keselamatan.... Selamatkan pengguna jalan yang melalui jambatan bukit Kuang? setahu mama kalau nak masuk tapak binaan pun kena pakai helmet keselamatan...org sebarangan tanpa urusan tak boleh masuk...ni buat jambatan baru ni cam buat bangunan jugak nampak nih...kalau buat jalan biasa boleh dimaafkan lagi tp pengguna still guna jalan lama dan lalu berdekatan kawasan binaan yang mama nampak terlalu merbahaya...ya lah malang tak berbau tapi harus berhati2 le... Kalau dah berlaku sapa yang bersalah??? Pengguna atau pemaju atau???? Pihak tertentu ambillah langkah berjaga2.... Hari tu nampak trailler angkut batang/ tiang jambatan dgn 2 trailler tapi ada kereta buat lagak stunt lalu kat bawah tu kerana nak cepat....aduh bahaya sangat...  seriau bulu roma ni tengok suasana ketika tu tau.. motor2 plak tak sabar2 dok lalu celah2 nak kejar masa jugak nampaknya nak sampai ke destinasi. uhukk..








Cepatlah siap jambatan bengkok Bukit Kuang biar semua pengguna-pengguna selesa....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq