Tuesday, December 6, 2011

Sotong celup tepung pantai Tok Jembal, Kuala Terengganu

Assalamualaikum

Hari ni cuaca molek sangat2, tak hujan, tak le panas sangat...elok le  utk bawak anak bersiar2.  Kami sekeluarga pergi ke Pantai Tok Jembal memang khas nak makan sotong celup tepung... hehe.  mama ni kalau ikut kerana resdung ni kena berpantang ni.. tapi alaa tibai jer la... semua nak kena berpantang budu yg peberet selama ni pun dah takleh nak makan langsung dah... eii mana nikmat hidup... ciiiwah.. ni le org kata degil ketega'. haa rasa le lepas ni... padan muka mama tak dengar nasihat abah.. hihi. Okay takleh cakap banyak jom layang gambarrr....






















Sotong celup tepung pantai Tok Jembal, Kuala Terengganu

Masa makan anak2 mama ni memang tak kenal dunia dah..  makan sungguh2.. almaklum le.. last makan 2 bulan lepas.. huuuiii lama dah tau.. hehe, sebab tak sempat nak singgah le. hambik enko... tgk2 bil RM110.  mahal kan??.. ehh takde laa.. ok le tu.. ketam 4 piring ( 1 piring 1 ekor.. xtau harga.. hehe) , sotong 5 piring rasanya rm5.00 sepiring kot, udang 3 piring, goreng pisang rm1.00, ikan kembong 2 ekor, jeput udang rm2.00.  air kelapa 4 gelas, teh ais 1 gelas. jelli kelapa 4.

okay tak harga tu?.. rasa mahal atau murah?.. mama no comment.. janji sedap dan puas hati. semua pinggan licin takde tinggal saki baki. Alhamdulillah..  semua kenyang sampai malam dah tak makan dah...  balik Villa homestay terus bersiap nak bertolak balik rumah mak mertua pula.  hubby baru balik  dari jauh tadi.. tu yg berlanja makannya... masing2 dok jeling abah.. "boleh tambah lagi bah??"... "ehh... bolehhhh.. no problemm... tambah22.. biar kenyang.. ambik satu kedai pun takpe".. terdiam masing2 sambil tersengih.. tapi abah just kidding ... makan le puas2.. lagipun abah pun dah puas makan sedap2 kat Japan semalam... teringat anak bini kat Malaysia tu yg belanja makan sakan tu... tq abah! sayang abah.... ;)))))



Kalau nak makan sotong celup tepung yang sedap jom pakat gi pantai Tok Jembal, Kuala Terengganu  :)





1 comments:

intan morsalin said...

uwaaaaaaaaaa....nak balik teganu...nok makan kepok..nok makan sutung...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq