Monday, January 30, 2012

Yahudi sentiasa ditindas dan ditekan


Negara HARAM Israel tidak akan berkekalan. Sejarah telah membuktikan bahawa kaum Yahudi merupakan kaum yang sentiasa ditindas dan ditekan.

Peristiwa-peristiwa yang berlaku sepanjang zaman semenjak dari zaman Nabi Allah SWT Musa a.s. sehinggalah zaman mereka berada di Palestin selepas itu sentiasa menyaksikan pembunuhan kaum Yahudi secara beramai-ramai oleh musuh-musuh mereka.

Melalui peristiwa-peristiwa yang berlaku itu, kita selaku umat Islam yakin bahawa kependudukan mereka secara haram di negara Palestin akan berakhir tidak lama lagi.

Mereka akan dihalau keluar dari negara itu sama sepertimana datuk nenek mereka dipaksa keluar dari negara itu. Perkara ini telah dijanjikan oleh Allah SWT menerusi banyak ayat al-Quran, contohnya dalam surah Al-A’raf ayat 167 yang bermaksud:
“Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, kaum-kaum yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksa-Nya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.”

Kejahatan Bangsa Yahudi Menurut Al-Quran, Ayat di atas menyebutkan bahawa azab dan tekanan akan terus menimpa mereka hingga ke hari kiamat. Berita-berita masa lampau tentang mereka sebelum Islam perlu diberitahu kepada mereka agar mereka sedar bahawa masa tersebut akan tiba dan kebenaran isi kandungan al-Quran sebagai wahyu Ilahi akan terbukti.

Ayat-ayat seperti ini memberi satu kekuatan berupa sokongan moral kepada umat Islam secara amnya dan bangsa Arab Islam khasnya agar berusaha memperkuatkan diri ke arah merealisasikan fakta ini.

Penindasan Ke Atas Yahudi Sebelum Islam, tersebut dalam lipatan sejarah penjajahan ke atas Yahudi telah dimulakan oleh Raja Fir’aun Nikho dari Mesir.

Selepas itu untuk kali keduanya mereka telah dijajah lagi oleh Raja Nabukadnesar (Bukhti-Nashar) dari Babil. Semasa penjajahan tersebut, raja dan tenteranya telah membinasakan habis-habisan Jerussalam termasuk Baitul Maqdis yang didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s. dan menawan majoriti rakyatnya .

Inilah yang disebutkan oleh Allah SWT dalam ayat surah al-Isra’ ayat yang bermaksud:
“Dan Kami menyatakan kepada Bani Israel dalam Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau. Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka rnenjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku”.

Seterusnya pada tahun 203 sebelum Masihi pula menyaksikan penjajahan yang lebih teruk oleh raja-raja Syria malahan membawa kepada penahanan Yahuza yang menjadi raja Yahudi pada masa itu. Orang-orang lelaki dijadikan hamba abdi, manakala cukai-cukai yang tinggi turut dikenakan ke atas mereka.

Tidak cukup di situ Allah SWT membinasakan mereka apabila Rom menjajah pula selepas itu. Negara Palestin telah dimasukkan di bawah negara mereka. Pada tahun 70 Masihi, golongan Yahudi telah melakukan pemberontakan ke atas penjajah mereka iaitu Rom. Pemberontakan ini menemui jalan buntu. Akibatnya Rom telah mengeluarkan arahan kepada gabenornya di situ yang bernama Titus untuk membakar rumah-rumah ibadat Yahudi dan membunuh kebanyakan penduduk Yahudi dan menjual yang lainnya sehagai hamba.

Tidak lama selepas itu, Jerussalem pesat membangun semula. Kaum Yahudi mengambil kesempatan untuk memberontak buat kali kedua tetapi masih gagal. Adrian yang menjadi raja Rom akhirnya memerintahkan agar bandar Jerussalem dimusnahkan habis-habisan dan rakyatnya dibunuh. Ditaksirkan lebih 500,000 jiwa telah terkorban dalam peristiwa itu .

Penindasan Ke Atas Yahudi Selepas Islam, Apabila Nabi Muhammad SAW berhijrah ke Madinah, kaum Yahudi telah menyusun beberapa konspirasi jahat ke atas Islam. Akibatnya, pelbagai tindakan tegas telah dikenakan terhadap mereka sehingga membawa kepada pembunuhan beramai-ramai kaum Yahudi dan pengusiran keluar dari negara Islam Madinah.

Kemudian di akhir kurun ke 13, penindasan ke atas mereka masih berterusan. Pada kali ini negara Eropah pula yang bertindak menekan mereka. Sejarah telah menunjukkan bahawa kaum Yahudi pernah dibunuh di Sepanyol dan Portugal. Bahkan kepercayaan agama Kristian lama beranggapan bahawa menekan Yahudi adalah melambangkan keimanan yang sebenarnya.

Tekanan yang dihadapi menyebabkan Yahudi mencari perlindungan di Andalus. Pemimpin-pemimpin Islam di Andalus pada waktu itu memberi perlindungan politik kepada Yahudi sebagai satu cara untuk berdakwah kepada mereka. Namun panas yang disangka sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari.

Nikmat perlindungan rupa-rupanya tidak lama. Penganut-penganut Kristian telah berjaya menundukkan kuasa Islam di Andalus. Sekali lagi penyembelihan orang-orang Yahudi berlaku secara beramai-ramai. Mereka di halau keluar dari bandar-bandar seperti Balensia, Qordova, Gibraltar, Barcelona dan juga dari tempat-tempat lain. Seorang paderi besar Katolik di situ yang bernama Hernando Martins telah menyampaikan ucapan anti Yahudi dan mengarahkan agar unsur-unsur termasuk penganutnya dihapuskan.

Peperangan Salib telah meletus di Andalus dan kebanyakan orang yahudi dihapuskan. Ramai dari kalangan mereka telah dipaksa memeluk Kristian. Dalam tempoh kurang dari 3 bulan, setiap individu yang enggan masuk Kristian akan dihalau ke tempat lain luar dari Andalus. Sesiapa yang melanggar perintah akan dihukum bunuh .

Kebanyakan orang Yahudi yang enggan memeluk Kristian telah meninggalkan Andalus. Malangnya di tengah jalan para lanun telah menangkap mereka dan mereka dijadikan hamba untuk diperniagakan. Sesiapa yang terlepas pula jarang yang dapat hidup kerana diserang kelaparan dan penyakit berjangkit seperti taun dan lain-lain.

Walaupun menghadapi pelbagai penindasan, golongan Yahudi akhirnya berjaya juga menaja satu perhimpunan yang menghimpunkan sekitar 80,000 orang ahli. Mereka mengambil keputusan untuk berhijrah ke Portugal setelah mendapat pelawaan rajanya yang beragama Kristian dan bersikap terbuka. Setibanya di sana, raja yang selama ini bersikap terbuka, tiba-tiba berubah menjadi anti Yahudi selepas dipengaruhi golongan gereja yang selama ini menentang mereka. Semua golongan lelaki dewasa Yahudi telah dipaksa meninggalkan negara Portugal, manakala wanita dan anak-anak dipaksa menukar agama kepada Kristian.

Tekanan dan kezaliman ke atas Yahudi sebenarnya tidaklah terbatas di negara-negara seperti Sepanyol, Portugal dan Rom sahaja.

Malahan semua negara Eropah Kristian telah mengambil sikap anti-Yahudi secara terang-terangan. Di bawah dinyatakan peristiwa-peristiwa kezaliman yang berlaku keatas golongan Yahudi:

~ Di England, King Edwaard telah menghalau Yahudi beramai-ramai pada tahun 1290.
~ Di Perancis, King Phillip telah menghalau mereka dari Perancis pada tahun 1306. Menurut fakta sejarah, Raja Phillip kemudiannva telah membenarkan sebahagian daripada mereka untuk pulang ke Perancis selepas itu, tetapi keputusan diambil untuk menghalau semula mereka pada tahun 1394.
~ Di Hungary, golongan Yahudi telah dibuang negara beramai-ramai. Tetapi mereka memberanikan diri pulang semula sebelum dihalau kembali pada tahun 1582.
~ Di Belgium, mereka dihalau beramai-ramai pada tahun 1370.
~ Di negara Czechoslovakia pula, puak Yahudi dihalau pada tahun 1380. Mereka kembali semula untuk bermastautin pada tahun 1592. Malangnya pada tahun 1744, Queen Maria Theressa telah mengarahkan agar dihalau semula golongan Yahudi tersebut.
~ Di negara Austria pula, Raja Bright ke-5 telah menghalau mereka dari negara itu pada tahun 1420.
~ Di Holland, mereka dihalau dari Outricht pada tahun 1444.
~ Di Itali, mereka dihalau dari Napoli dan Sardina pada tahun 1540.
~ Di Jerman, golongan Yahudi dihambat dari Bavaria pada tahun 1551. Kemudian telah berlaku penindasan secara berterusan ke atas mereka oleh masyarakat berfahaman Nazi. Beratus ribu Yahudi telah terkorban dalam keganasan itu.
~ Di Rusia pula, rakyat tempatan telah berkerjasama menghalau orang-orang Yahudi pada tahun 1510. Golongan Yahudi beransur-ansur pulang selepas itu dengan harapan penduduk tempatan telah memaafkan mereka. Namun begitu, tekanan masih berterusan sehingga tentera Rusia turut masuk campur untuk menyembelih mereka beramai-ramai di Ukraine sepanjang tahun 1919.
Menurut kajian, lebih dari 100,000 Yahudi telah diragut nyawanya termasuk lelaki dan perempuan serta anak-anak mereka. Jalanraya telah dibasahi dengan darah mereka. Tentera telah melakukan kekejaman di luar batasan pemikiran manusia di samping mencincang lumat anggota badan mereka.







Mengapa Yahudi Ditindas?
Antara sebab penindasan dilakukan ke atas mereka adalah kerana sikap sombong dan tidak setia pada perjuangan. Masyarakat Kristian Eropah menyedari sikap yang ditunjukkan itu. Golongan Yahudi merupakan golongan yang tidak pernah kenal erti berterima kasih. Walaupun hanya menumpang di negara orang, perangai mereka tidak ubah seperti tuan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi negara itu. Kemahiran berniaga telah menjadikan golongan Yahudi sombong dan tidak berperikemanusiaan.

Orang yang meminjam dan berurus niaga dengan mereka terjebak dalam sistem riba. Ekonomi yang berasaskan riba telah dimulakan oleh korporat-korporat Yahudi yang berjaya untuk memastikan terus menjadi kaya tanpa memikirkan nasib si miskin.

Perkara ini tidaklah menghairankan kerana menurut kepercayaan mereka seperti yang dijelaskan di dalam ‘Talmud’ iaitu tafsiran kepada kitab ‘Taurat’, ada dinyatakan secara terang-terangan bahawa riba halal dengan urus niaga bersama bukan Yahudi. Ini disebabkan Yahudi adalah anak-anak Allah SWT, manakala selain mereka adalah binatang berupa anjing dan babi. Justeru itu, mereka berhak melakukan apa sahaja demi kepentingan peribadi.

Disebut dalam Talmud lagi:
Pemilikan harta-harta oleh selain Yahudi adalah tidak sah. Jadi sesiapa sahaja di kalangan Yahudi boleh merampas hak tersebut. Allah SWT (SWT) menganugerahkan ke atas mereka hak untuk bertindak sesuka hati ke atas bangsa-bangsa lain. Kedudukan Yahudi ke atas bangsa-bangsa lain sama seperti kedudukan manusia ke atas binatang. Bangsa-bangsa lain memiliki sifat-sifat kebinatangan. Tiada siapa yang dapat mengajar mereka melainkan Yahudi. Riba diharamkan sesama Yahudi, tetapi dihalalkan kepada selain mereka. Malahan menurut perlembagaan Talmud itu, HARAM memberikan pinjaman kepada bangsa lain tanpa dikenakan riba.

Penaklukan Palestin Oleh Rejim Haram Yahudi
Sebab utama penaklukan negara Palestin sebenarnya berpunca dari perancangan yang teliti oleh Persatuan Freemason Antarabangsa. Freemason melihat usaha begini penting bagi mengelakkan pupusnya spesis Yahudi dari persada dunia.

Takdir Allah SWT membenarkan mereka berjaya menakluk Palestin dengan restu gerakan Kristian sedunia dan bantuan mereka. Perkara ini berlaku dalam keadaan orang-umat Islam terutamanya masyarakat Arab sedang lalai.

Persoalannya, sampai bilakah mereka akan berjaya mendominasi negara yang kecil itu. Mereka perlu waspada kepada masyarakat Arab yang berjumlah lebih 100 juta orang itu yang sentiasa mengingati sejarah buruk antara mereka dan Yahudi sepanjang zaman. Masa jua yang akan menentukan segala-galanya.

Kesimpulannya :
Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka.

Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:
“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi”.

Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya.

Friday, January 27, 2012

mamaLUV Kitchen: Kek coklat

Cuti222...jom buat kek coklat. Mama tengahari tadi sempat buat kjek coklat buat makan petang dan hantar kpd anak mama di asrama kek coklat:)

mamaLUV Kitchen: Kek coklat: bahan2 A bahan yg di ayak bersama 2 cawan gula (akak guna gula castor je) 2 cawan tepung gandum 1 sudu kecil serbuk bikarbonat 1 su...

Thursday, January 26, 2012

Bertudunglah.. solatlah... walaupun keadaan terpaksa...


Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa... Solatlah walaupun keadaan terpaksa... Puasalah walau keadaan terpaksa... Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa... Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?? Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari... InsyaALLAH... Ia ibarat makanan, jika tidak disuap, manakan ia masuk ke mulut..

Ustaz Azhar Idrus

Wednesday, January 25, 2012

cuti raya cina nii memang jammed le jalan.. ;(

Assalamualaikum...
cuti raya cina 2.3 hari ni memang sibuk tak duduk rumah pun... pergi rumah ayah sedara hubby.. ada kenduri kawin. minggu depan  wekend pun masih ada lagi pak sedara belah hubby jugak di Segamat. Kalau nak sebut kenduri kahwin ni memang terlalu banyak di buat pada waktu ni, bayangkan le.. homestay mamaLUV pun tak berhenti2 ada incoming call nak sewa.. tujuan utamanya sama gak nak ngantar pengantin.;)

ok kita layang gambar je lah ya.. gambar2 di rumah pak sedara di kampung.. ..


Kereta baru, Toyota Alphard.. hehe.. yg lama dah tukar ambik yg lebih besar lagi pasal kesian tengok anak tak muat ruang nak tidur kalau berjalan jauh atau balik kampung ... terutamanya  Syahmi le yg  selalu nasib tak baik tidr kat bawah jer. sebab abang2 dan adik2  dah menguasai tempat masing2 ;), sekarang bukan main suka lagi siap main22 lagi kat tempat belakang pasal terlalu luas.. Alhamdulillah.. rezeki tahun ni boleh pakai Aplhard yg sememangnya idaman dari dulu2 lagi. hehe


kenangan bersama kereta lama, Toyota Estima  yg banyak  berjasa.... ;( . kdg2 masih teringat lg yg lama.

ayah ngah yg selalu jer sibuk cari macam2 untuk kami kalau pergi rumahnya, kalau datang rumah pun tak pernah tangan kosong.. adeee jer bawak mde, kalau dulu bawak daging landak, lepas tu ikan banjir pekasam, sekarang ikan siakap yg besau2 plak tu.. uhukk terharu sangat.. tq banyak2 ayah ngah!


anak2 sukaa sangat dok tengok burung2 peliharaan ayah ngah. siap dok haru pulak balik rumah nanti mama carikan burung merpati ni jugak nak bela.  haha.. jangan mimpi le sayang2 mama.. takde ruang tempat kat rumah kita nak bela.. ;)

waa best jer tgk suasana sawah terbentang luas kat belakang rumah... tenang dan damaiii jer hati ni... ;)







balik rumah terus masak siakap gulai lemak kuning kampung... best !


Okay hanya post ini aje untuk kali ni... post bergambar.. ... bukan malas nak update blog tapi memang2 tak cukup masa dengan urusan rumahtangga dan macam2 lagi. .. sibuk sokmo kata org trg le katakan.. alaa macam le org lain pun tak sibukkk.. hihi   :), jangan mare... bese le suri rumahtangga... macam ni le kita2 para isteri yg tak bekerja.... lagi sibuk dari bekerja di office lagi yg kadang kala ada jugak time rehat... kan?.. 

salam..

Rohypnol Taktik baru perogol














Rohypnol TAKTIK BARU PEROGOL

Menurut laporan Polis seorang wanita telah dirogol oleh 5 lelaki disebuah kelab malam di Singapura pada malam Sabtu sebelum ditinggalkan.Wanita tersebut tidak berupaya untuk mengingati kejadian malam tersebut, namun ujian mengesahkan bahawa beliau telah dirogol berulang kali dengan kesan rohypnol di dalam darahnya dan progestrex, sejenis pil “mencuci” yang kecil.

Dadah tersebut kini digunakan oleh perogol-perogol dan kemudian “mencuci” mereka. Progesterex dibekalkan kepada para Doktor haiwan untuk “mencuci” haiwan besar.

Khabarnya Progesterex digunakan bersama Rohypnol, sebagai dadah “Dating” dan rogol.

Apa yang mereka perlu lakukan ialah menitiskan Rohypnol ke dalam minuman si gadis, mangsa tersebut tidak akan ingat apa-apa pun esok paginya, apa yang berlaku kepadanya sepanjang malam tersebut.
Progesterex amat senang larut dalam minuman, akan “mencuci” agar simangsa tidak akan mengandung akibat dari perkosaan tersebut dan siperogol tidak bimbang untuk perlu menjalani ujian air mani dan DNA kemudian.

Kesan dadah ini adalah K*E*K*A*L terhadap si mangsa.
Prodesterex asalnya adalah untuk memandulkan kuda.

Mana-mana wanita yang mengambilnya TIDAK AKAN MENGANDUNG SAMPAI BILA-BILA.
Si durjana boleh memperolehi dadah ini boleh mendapatkan dadah ini dari pusat haiwan atau mana-mana universiti, dan ia diramalkan akan digunakan dengan berleluasa di kampus-kampus.

Tolong edarkan maklumat ini kepada semua yang anda kenali, terutama teman wanita dan gadis remaja.

Berwaspada apabila anda keluar, jangan biarkan minuman anda terbiar tanpa dijaga oleh orang yang anda percayai.

By: Pak Angoh
 
Tuesday, January 24, 2012

Kenapa wanita suka berbelanja?




Soalan : "Kenapa wanita suka berbelanja.. isteri saya janji, sekali ni je-sekali ni je, tp beli jgk"

Jawapan Ustaz : Wanita mcm bdk².. suke membeli.. contohnye bdk², pantang tgk mainan terus je nk, padahal mainan dh byk kt umah.. mcm juga wanita, padahal baju, kasut byk dlm almari yg xpkai lg.. nk beli lg.. wanita mmg suke tgk benda yg cantik..

MEMANG TUGAS SUAMI CARI DUIT, ISTERI HABISKAN DUIT.. kalau bukan isteri yg habiskan duit, siapa lg.. kalau bukan isteri, siapa lg yg nk beli periuk, kuali, dll.. SUAMI JGN MARAH.. ISTERI BESAR JASANYA.. tlg beranakkan anak, jaga anak², tlg basuh bju kite, tlg msak, kemaskan rumah dan lain²

Ustaz Azhar Idrus
Friday, January 20, 2012

Siapa Ustaz Azhar Idrus pada mat rempit


Sebagai MAT REMPIT berjaya. Aktiviti malam aku sering dipenuhi dengan aktiviti berlumba mutor dan menghuru harakan bandar kuala terengganu sambil bawak awek(minah rempit). Bagi aku itu adalah satu bentuk hiburan yang amat menyeronokkan dan kene dengan jiwa remaja. Siang malam. HIDUPKU hanyalah pada mutor 125Z meroh, no plat BGH 12**. Awek ku DENGAN free hair dan pakaian DOP cukup kain akan selalu menjadi pembonceng tetap aku setiap malam.

Namun aku bersyukur kerana tidak terjebak dengan DOSA ZINA(hampir TERJEBAK) dimana terlalu ramai saeng2 seangkatan ku tewas dengan NAFSU serakah. Mungkin Allah S.W.T masih sayangkan aku.

SERIUS aku mengaku 24 tahun hidup, aku memang dop kenal tikor sembahyang. Apatah lagi nok gi surau bala atau majlis ilmu. JAUH. Ayoh ngan MOK aku dop tahu nok buat mende(buntu). Bebelan MOK dan penampor singgang AYOH jadi rutin harian aku. BUKAN niat aku untuk membuka AIB aku ATAU sesiapa, tapi hanya sekadar BERKONGSI dengan saeng2.

Aku mula KENAL dengan Ustaz Azhar pada awal 2008. CERITANYE.. Aku secara DOP SENGAJA terdengar kuliah Ustaz yang dipasang di VCD Player oleh AYOH. Mase tu aku dup dalam bilik. Ayoh aku sengeleng (sengaja) pasang kuat. Nok cyco aku. NOK SUH AKU DENGOR. Aku masih ingat lagi AYAT Ustaz Azhar yang MENARIK perhatian aku untuk terus mendengar kuliah beliau (padahal selama ni, dop pernah seumur hidup aku minat kuliah agama yang mengantuk dan bosan. Jiwa rempit la SANGAT)

KATA USTAZ AZHAR.
'' Mung nok jadi mat rempit, jadi artis ker, jadi mende2 pown dop SALOH.. Tapi dengan syarat kene ikut syariat Islam..Doh nok uat guane memang mung wahi bawok mutor laju...Islam dop sekat...asalkan time semayang,,mung sembahyang. time gi surau, mung gi surau. NABI pown suh ayah2 ajar anok2 nek kuda. KUDA zaman lening mutorsikal r.."



Satu agi..

"Mung nok bawok orang puan atah mutor dop saloh..BULEH...tapi dengan syarat...mung letok ayah orang puan tu tengoh2..."HAHA

Jadi mat rempit dop saloh!!.. Selama ni mat rempit sokmo(selalu) dicop sebagai musuh utama negara.. JAHAT... dop layok buat NATU(MENANTU).. tak dop Mase depan. PERAGUT.. Punoh.. TAPI tiba2 seorang Ustaz KABO(beritahu) bahawa jadi MAT REMPIT dop saloh...tapi kene semayang...kene gi sura bala( surau dan balai)..BULEH TAHAN GOK USTAZ NI..lawok spontan dan contoh2 hok Ustaz beri memang kena dengan situasi..MUDOH PAHAM..aku jadi ketagih..Aku CARI video Ustaz Azhar dari member2...aku
bluetooth..letak dalam Nset aku (selama nim dup bluetooth B*** sokmo) .

Aku SHARE plop dengan member2 lain. Aku share bagi ker AWEK aku...Aku dop MISS gi dengar kuliah Ustaz Azhar terutama di sekitar Kuala Terengganu...Surau Pok Tuyu, Surau Flat Gelung Bilal, Surau Ladang, surau wan esah dan lain jadi tempat wajib ( dulu kalu lepah garib(magrib)...batu burok, durian burung, wakaf beruas, jalan airpot jadi kewajipan) . Alhamdulillah, aku mula SOLAT cukup lima waktu...aku tahu mok ngan ayoh aku suke sangat tengok aku beruboh...sebab sebelum gi kuliah Ustaz Azhar..dapat duit isi minyak rm 20. Masyuk.. huhu.. Mungkin gembira bedooh(teramat) tengok aku beruboh. Siap SPONSER minyak 2T agi bulan2. Selama ni dop bau laa...

Hok paling aku suke.. awek aku pakai tudung doh. Name yer Fatin (bukan name sebenor. tapi memang COMEL r boh. tengok ayat r.. haha) siap paka baju kurung sokmo. Dop NGEPONG doh mutor ngam aku. Sebab aku kate ker dyer. "Lau mung nok nek mutor ngam aku. Mung kene ajok AYOH mung etek." hahaha..

Sebab Ustaz Azhar kabo, nok couple dop saloh. Asalkan kene niat nok uat BINI. Pahtu lau jupe jangan dup pegang2 r. Jangan jupe tempat tak dop orang. Sebab mung nok uat bini kam. Kene jage ar MARUAH bakal bini mung. InsyaAllah.. 2/4/2012 aku nok nikoh dengan dia. Jeput mari belake neh. Rumah depan Keda Sabasun.. hahaha


Gitula serba sedikit kisoh aku.. PENANGAN USTAZ AZHAR.. memang sangat hebat.. Bayangkan pok sedare aku( adik ayoh) hok dulu seorang penagih dadoh tegar... Kini molek2 ade jadi pengikut setia Ustaz Azhar. Siap dapat kawin dengan ustazah agi. Dapat pulop kerje sedap. BERKAT kalu saeng ngan ULAMA'. Berapa RAMAI ARTIS yang berpusu2 berhijrah hasil penangan Ustaz Azhar.. BOB lokhman, Sham kamikaze, Iwan dandut, Bob Kuman, dan Wahid Senario(sekadar sebut beberapa nama).

Akhir kata..JOM GI KULIAH...kikikiki...
 
Dop seke pando gok aku uat karangan. SPM, BM cukup2 makan. Mitok maaf banyak kalu dop paham..

Ya Allah Ya Tuhanku...banyok dosaku PadaMu ya Allah...Aku Mohon Keampunanpu YaAllah...Kekalkan aku dalam Hidayahmu..janganlah engkau pesongkan hati Hambamu ini...setelah Engkau beri petunjuk.. tempatkan aku dalam kalangan orang2 yang beriman ..Ya Allah. Matikanlah aku dalam iman.. AMIN(mohon sahabat doakan)

sumber aminmenulis

Juruwang disuruh pegang daging babi tanpa lapik

Juruwang disuruh pegang daging babi tanpa lapik
Utusan Malaysia , 18 Jan 2012

SAYA adalah salah seorang juruwang (cashier) yang bekerja di sebuah pasar raya di Kamunting, Taiping. Pada tarikh 11.01.2012, lebih kurang pukul 3 petang, pihak pengurusan telah membuat mesyuarat di antara semua juruwang.

Di dalam mesyuarat tersebut, pengurus kami menyatakan ada seorang pelanggan bukan Islam telah membuat aduan kepada pihak atasan mempertikaikan mengapa juruwang Melayu Islam memegang daging babi beralaskan plastik seolah-olah menghina makanannya.

Apa yang membuat kami semua terkejut, pengurus kami telah berkata, "Kenapa perlu berlapik? Jijik sangatkah? Geli sangatkah? Jangan terlalu ikutkan adat sangat. Yang bermasalah ini adalah juruwang Melayu.

Kalau sudah tak boleh nak pegang, lebih baik saya mengambil pekerja bukan Melayu. Selepas ini, saya tak mahu lagi kamu semua pegang barang-barang itu beralaskan plastik. Saya mahu kamu semua pegang dengan tangan sahaja.

Jika saya dapati kamu semua buat sekali lagi, saya akan tukarkan kamu semua ke bahagian lain."

Bukan niat kami hendak menghina makanan orang bukan Islam. Menurut ajaran dan hukum Islam, daging itu adalah haram disisi agama Islam bukan setakat memakanya, malah menyentuhnya pun tak boleh. Jika tersentuh biarpun bekasnya sekali pun, ia perlu disamak.

Pengurus kami dan orang atasan kami bukan Islam. Tidakkah mereka tahu orang Islam amat sensitif dengan daging babi. Bahasanya seolah-olah mempersendakan agama Islam dan berbau perkauman. Mentang-mentanglah kami ini semuanya perempuan, tidak pandai hendak memberontak, senang benar mereka hendak mempersendakannya.

Saya cuba untuk berpakat dengan rakan-rakan kerja Melayu saya untuk melaporkan perkara ini di pejabat agama atau pihak berkuasa yang lain, tetapi mereka enggan untuk berpakat kerana takut ditukarkan atau kehilangan kerja.

Inilah sifat kakitangan Melayu yang beragama Islam di sini. Hanya dengan ugutan mereka sangup menggadaikan agama demi wang.

Kita sebagai orang Islam sepatutnya mempertahankan kesucian agama kita. Tahukah mereka perkara ini tidak boleh dipandang remeh kerana membabitkan kesucian diri untuk beribadat kepada Allah SWT. Saya kecewa dengan sikap segelintir bangsa Melayu yang beragama Islam ini.

Sepatutnya pihak pengurusan pasar raya tempat saya bekerja mengadakan kaunter 'Tidak Halal' untuk scan barang-barang tidak halal dan dijaga oleh juruwang bukan Islam.

Kadangkala saya terfikir, bekas diletakkan barang tidak halal di kaunter ini, kemudiannya diletakkan pula barang-barang yang dibeli pelanggan lain beragama Islam. Bagaimana tahap kesuciannya?

Saya ingin mengadukan perkara ini kepada jabatan agama atau pihak berkuasa lain, tetapi saya tidak pandai untuk membuat sendirian.

Tolonglah sesiapa yang membaca artikel ini, bantulah kami orang Islam yang ditindas di pasar raya ini, juga pelanggan Islam yang mengunjungi pasar raya ini.

JURUWANG TERANIAYA
Taiping, Perak

Monday, January 16, 2012

Karamnya kapal mewah Costa Concordia - Titanic Moden

Detik2 cemas survivors dari kapal karam Costa Concordia.

Sebuah kapal pelayaran mewah telah terkandas di perairan of Tuscany, Itali.
Air mencurah masuk melalui retakan bahagian kapal yang melanggar batu karam dan memenuhi badan kapal sedalam 160 kaki (50 meter). Suasana cemas yang memaksa pemindahan kira-kira 4200 orang penumpang dan anak kapal dari kapal mewah tersebut.



Kejadian ini terjadi pada awal Sabtu, 15 Jan. dan pengawal pantai Itali memetik sebagai berkata setakat ini, ada beberapa penumpang dan anak kapal yang cedera dan pekerja penyelamat sedang bergelut untuk mencari serta menyelamatkan mana-mana penumpang atau anak kapal yang masih terperangkap di atas kapal tersebut. (AP)







GIGLIO 17 Jan. - Kapten sebuah kapal persiaran mewah Itali, yang terbalik di perairan pantai barat negara ini disoal siasat oleh pihak berkuasa pada satu sesi siasatan hari ini.
Francesco Schettino yang ditahan sejak Sabtu lalu boleh dikenakan hukuman penjara 15 tahun atas tuduhan membunuh, menyebabkan nahas kapal dan meninggalkan kapalnya sebelum semua penumpang diselamatkan, menurut pendakwa raya Itali, Francesco Verusio.
Pada sesi tertutup itu, hakim siasatan perlu memutuskan sama ada Schettino akan terus ditahan berhubung kemalangan yang setakat ini meragut tujuh nyawa termasuk satu mayat yang ditemui hari ini.

Kapten kapal Costa Concordia itu belum disoal siasat, sebelum ini tetapi lebih 100 saksi termasuk penumpang dan krew telah ditemu bual, kata Verusio.
Peguam kapten itu, Bruno Leporatti berkata, Schettino 'terkejut, kecewa dan sedih atas kehilangan nyawa dan fikirannya sangat terganggu'.

Pendakwa raya Itali menolak kesilapan teknikal sebagai punca kemalangan, sebaliknya berkata, kapten tersebut yang berada di anjungan kapal ketika kejadian telah melakukan 'kesilapan besar'. Saksi memaklumkan bahawa kapten kapal tersebut belayar mendekati pantai kerana ingin memberi tabik hormat kepada kenalan yang berada di tepi pantai tersebut yang mengakibatkan kapal melanggar benteng pasir dan karam.

Lewat semalam ketua pengawal pantai Itali, Marco Brusco berkata, 29 orang dari kapal yang separuh tenggelam itu masih hilang, peningkatan mendadak daripada 16 orang yang dilaporkan sebelum ini.
Katanya, mereka yang hilang itu terdiri daripada empat krew dan 25 penumpang
Kejadian itu berlaku pada malam Sabtu lalu apabila Kapal Costa Concordia melanggar batu berdekatan pulau di pantai barat Itali. - AGENSI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan jejak anda di sini & selepas ini mamaLUV akan jejak anda kembali. tq